1

Korzystam ze znaku towarowego „Drzwi do lasu” dzięki uprzejmości Pani Bogumiły Zdanowicz, prowadzącej działalność w zakresie wytwarzania biżuterii.

2

Zapraszam do zapoznania się z jej twórczością pod adresami:

4

Witam serdecznie. Jeśli serfując w sieci trafiłaś właśnie tu, to znaczy, że jak ja interesujesz się frywolitką i koralikami. Jeśli jesteś zainteresowany/a zostaw ślad w komentarzach. Zapraszam do bezpośredniego kontaktu ze mną: zgraynka@gmail.com.

czwartek, 23 czerwca 2011

frywolitki 3d kurs


Od jakiegoś  czasu obiecuję, że zrobię instrukcje jak wykonać frywolitki  3D czółenkiem.
Ja swoje  robiłam na podstawie kursu  Lusi810 na igłę, kursik znajduje się tu 




Zdjęcia mi gdzieś zginęły w czeluści internetu. Więc kolejny raz, po kilku latach, zrobiłam kolczyk posiłkując się tylko opisem tu a blogu. Wyszło nie najlepiej, ale czułam się jakbym robiła to po raz pierwszy, więc wybaczcie niedociągnięcia ;-)



To moje przełożenie na czółenko

robimy łuczek na początku łuczka zaczepiamy spinacz.



W moim wypadku zrobiłam 19 słupków
Przeciągamy szydełkiem koralik, pętelkę zaczepiamy na spinaczu







Teraz 7 słupków, mały pikotek, 2 słupki, mały pikotek, 2 słupki, mały pikotek, 6 słupków
Nitkę przeciągamy przez pętelki na spinaczu i mamy koralik w kółeczku






Teraz zaczynamy kółeczko 19 słupków zaczepić na pierszej małej pikotce 19 słupków.








Kolejne kółeczko zaczepione na drugiej pikotce  17 słupków, zaczepić , 17 słupków



Teraz będziemy dodawać kolejny koralik. Znów łuczek ze spinaczem na początku 15 słupków dodać koralik, nitkę na spinacz, przyczepić do trzeciej pikotki na pierwszym koraliku, 12 słupków, mała pikotka 3 słupki, połączyć w kółeczko.







 Teraz kwiatuszek , który jest  poniżej. Tą samą metodą łuczków ze spinaczem i dodawaniem koralika.
W moim wypadku  3 słupki łuczka zaczepić o pikotkę przy drugim koraliku, 6 słupków nawlec koralik , 6 słupków, pikotka, 3 słupki, połączyć w kółeczko.


Tak kolejne trzy koraliki w podobny sposób.










 Ostatni koralik w środek można wszyć lub przyszydełkować.





Teraz łuczek 20 słupków zaczepić na pierwszym koraliku, kółeczko 9 słupków i gotowe.










15 komentarzy:

  1. Dzięki za łopatologiczny kursik.
    Pozdrawiam Beata

    OdpowiedzUsuń
  2. Może się przyda, a czy jasno to się okaże, bo to moja pierwsza taka instrukcja

    OdpowiedzUsuń
  3. Ło matko ,już się zaplątałam oglądając zdjęcia ;) a co będzie dalej? hihihi Muszę nabyć jakieś fajne koraliki.Jesteś kochana,dzięki za kursik.

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja sobie chyba spróbuję, jak mi się trochę wszystko uspokoi :))jak czytałam, to mi się wydawało, że łatwiej, niż te płaskie. Żadna nitka nie musi się przesuwać...

    OdpowiedzUsuń
  5. Już kiedyś miałam się zabrać za te kolczyki, ale jakoś nie było czasu :) Bardzo mi się podobają, więc na pewno spróbuję. Muszę tylko wygrzebać jakieś koraliki :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Wielkie dzięki za kursik. Jesteś wielka :)

    OdpowiedzUsuń
  7. świetny kursik,bardzo pomocny.
    Pozdrawiam i podglądam :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję:) tak sie nameczyłam , żeby coś takiego opanować, i nic z moich przemyśleń nie wyszło....a tu proszę, opisane jasno i czytelnie, dziękuję jeszcze raz

    OdpowiedzUsuń
  9. Cieszę się , że kursik się przydaje :)

    OdpowiedzUsuń
  10. SLICZNE juz sie za to zabieram ,wydaje sie latwe dzieki temu ze czytelnie to opisalas :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Droga Zgraynko! Tak się ucieszyłam tym kursem ale niestety oprócz pierwszego zdjęcia widzę same znaki stop :-((( Dlaczego??!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam to samo, pewnie zdjęcia zostały usunięte

      Usuń
    2. Bo zdjęcia wsiąkły, a że nie mam ich w archiwum domowym ,więc jeszcze raz spróbowałam zrobić obrazkowy kurs, na podstawie opisu.

      Usuń
  12. Ja niestety też widzę tylko 1 zdjęcie :(

    OdpowiedzUsuń
  13. Już uzupełniłam , to co pożarł internetowy potwór ;-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz :))) Jest dla mnie najpiękniejszym wyróżnieniem :)))